جلوگیری از اضافه شدن نام Shortcut به انتهای میانبر

به منظور جلوگیری از اضافه شدن نام Shortcut به انتهای میانبر در سیستم‌عامل ویندوز، بایستی از رجیستری ویندوز برخی موارد را اضافه و تغییر دهیم. البته برای توضیح خود مشکل باید گفت که در صورتی که در سیستم‌عامل ویندوز شما بر روی یک فایل راست کلیک نمایید، از منوی Send to بر روی Create shortcut کلیک نمایید، یک مبانبر یا همان Shortcut بر روی Desktop شما ایجاد می‌نماید که در انتهای نام آن یک خط تیره و عبارت Shortcut همیشه وجود دارد. حال ممکن است شما بخواهید این عبارت را حذف یا تغییر دهید. برای اینکار شما می‌توانید از Registry این مورد را عوض کرده یا غیرفعال نمایید!

به منظور جلوگیری از اضافه شدن نام Shortcut به انتهای میانبر در ویندوز، تنها یک روش وجود دارد که برای این کار ابتدا رجیتسری را باز نمایید، برای این کار دکمه‌های ترکیبی Windows + R را زده و در پنجره‌ی باز شده عبارت regedit را تایپ نموده و اجرا نمایید تا پنجره‌ی Registry برای شما باز شود.

چون ممکن است اشتباهی رخ دهد و ما داده‌های رجیستری خود را از دست بدهیم، توصیه می‌شود از منوی فایل، بر روی Export کلیک نمایید تا مقادیری که هم‌اکنون بر روی سیستم شما تنظیم شده است در محلی ذخیره گردد. توجه نمایید در صفحه‌ی ذخیره در زیر پنجره حتما بر روی گزینه‌ی All کلیک نمایید تا همه‌ی مقادیر سیستم ذخیره گردد.

عمل فوق بسته به سرعت سیستم ممکن است چند دقیقه طول بکشد و پس از آن می‌توانید به مسیر زیر در رجیستری بروید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\NamingTemplates

به احتمال زیاد در مسیر فوق پس از Explorer کلید NamingTemplates بر روی سیستم شما وجود نداشته باشد، برای این کار کافیست بر روی Explorer راست کلیک کرده و گزینه‌ی New و سپس Key را انتخاب نمایید و کلید ایجاد شده را به NamingTemplates تغییر دهید.

جلوگیری از اضافه شدن نام Shortcut به انتهای میانبر
تصویر رجیستری ویندوز در مسیر Explorer

حال در صورتی که این مسیر بر روی سیستم شما بود، بر روی ShortcutNameTemplate دابل کلیک نمایید تا در صورتی که همانند روش قبلی این مسیر بر روی سیستم شما نبود، در NamingTemplates راست کلیک کرده و از گزینه‌ی New بر روی String کلیک نمایید و نام آیتم جدید را ShortcutNameTemplate قرار دهید و سپس بر روی آن دابل کلیک نمایید.

در مقدار این آیتم دقیقا عبارت زیر را قرار دهید:

 "%s.lnk"

با همان دابل کوتیشن‌های اول و آخر، حال دیگر عبارت خط تیره و Shortcut در اسم میانبرها وجود نخواهد داشت البته این تغییرات پس از یک ریستارت سیستم اعمال می‌شود.

در صورتی که می‌خواستید برای جلوگیری از اضافه شدن نام Shortcut به انتهای میانبر همانند قبل عمل شود،‌ عبارت بالا را همانند زیر باید تغییر دهید:

 "%s - Shortcut.lnk"

در دو مثال معلوم گردید که گزینه‌ی درصد s نام میانبر بوده و سایر موارد توسط این مقدار رجیستری تنظیم می‌شود.

جلوگیری از اضافه شدن نام Shortcut به انتهای میانبر

منبع این آموزش سایت دانش کامپیوتری بوده و در صورت استفاده و کپی، ذکر نام نویسنده و لینک به مطلب الزامی می‌باشد.

نوشته‌های مرتبط

2 دیدگاه برای “جلوگیری از اضافه شدن نام Shortcut به انتهای میانبر”

  1. محسن

    خیلی ممنون عالی بود

    1. خواهش می‌کنم. سلامت باشید.

پیام بگذارید